BMW i3 94 Ah

  • Beschikbaarheid Archief
  • Te bestellen sinds 07-2016
  • Te bestellen tot 08-2017
Toevoegen aan vergelijken
Data is powered by
Prijs vanaf €38.227,- euro
Accu bruikbaar 27,2kWh
Actieradius 165 km *
Verbruik 165 Wh/km *
Praktische Actieradius en Verbruik

Zomer

Stad 255 km * / 107 Wh/km *
Snelweg 150 km * / 181 Wh/km *
Gecombineerd 190 km * / 143 Wh/km *
Indicatie van de werkelijke actieradius. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.

Winter

Stad 165 km * / 165 Wh/km *
Snelweg 115 km * / 237 Wh/km *
Gecombineerd 140 km * / 194 Wh/km *
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u 7,3 sec
Topsnelheid 150 km/u
Actieradius * 165 km
Totaal Vermogen 125 kW (170 pk)
Totaal Koppel 250 Nm
Aandrijving Achter

Accu

Accu / Tractiebatterij
  • Capaciteit 33,2 kWh
  • Batterij Type Lithium-ion
  • Pack Samenstelling 96s1p
  • Kathodemateriaal NCM333
  • Capaciteit Bruikbaar 27,2 kWh

Laadcurve

BMW i3 94 Ah laadcurven


Opladen

Thuis / Bestemming
  • Laadaansluiting Type 2
  • Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
  • Laadvermogen 7,4 kW AC
  • Laadtijd4 uur en 30 minuten
  • Laadsnelheid37 km/u
Snelladen
  • Snellaadaansluiting CCS
  • Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
  • Snellaadvermogen (max) 49 kW DC
  • Snellaadtijd (44->348 km) 26 min
  • Snellaadsnelheid 260 km/u


Bidirectioneel Laden (V2X)

Vehicle-to-Load (V2L)
  • V2L Ondersteuning Geen data
  • Locatie Laadpoort Geen data
 
  • Aansluitingen Exterieur Geen data
  • Aansluitingen Interieur Geen data
Vehicle-to-Home (V2H)
  • V2H Ondersteuning AC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
 
  • V2H Ondersteuning DC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
Vehicle-to-Grid (V2G)
  • V2H Ondersteuning AC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
 
  • V2H Ondersteuning DC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
Afmeting en Gewicht
Lengte 3999 mm
Breedte 1775 mm
Breedte met spiegels Geen data
Hoogte 1578 mm
Wielbasis Geen data
Massa Rijklaar 1320 kg
Toegestane Max. Massa 1670 kg
Laadvermogen Maximaal 450 kg
Bagageruimte 260 L
Bagageruimte Max 1100 L
Bagageruimte Voor Geen data
Daklast Maximaal Geen data
Trekhaak Mogelijk Nee
Trekgewicht Ongeremd Geen data
Trekgewicht Geremd Geen data
Kogeldruk Maximaal Geen data
Overige
Zitplaatsen 4 personen
Isofix Voorbereid Geen data, Geen data
Draaicirkel Geen data
Platform Geen data
Carrosserie Hatchback
Segment B - Compacte Klasse
Dakrails Geen data
EV Specifiek Platform Geen data

* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Opladen van BMW i3 94 Ah
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Laadpunt (standaard 7,4 kW boordlader)
  • Stopcontact (2.3 kW)
  • 1-fase 16A (3.7 kW)
  • 1-fase 25A (5.8 kW)
  • 1-fase 32A (7.4 kW)
  • 3-fase 16A (11 kW)
  • 3-fase 25A (17 kW)
  • 3-fase 32A (22 kW)
Maximaal
  • 230V / 1x10A
  • 230V / 1x16A
  • 230V / 1x25A
  • 230V / 1x32A
  • 230V / 1x16A
  • 230V / 1x25A
  • 230V / 1x32A
Vermogen
  • 2,3 kW
  • 3,7 kW
  • 5,8 kW
  • 7,4 kW
  • 3,7 kW †
  • 5,8 kW †
  • 7,4 kW †
Tijd
  • 14u0m
  • 8u45m
  • 5u45m
  • 4u30m
  • 8u45m
  • 5u45m
  • 4u30m
Snelheid
  • 12 km/u
  • 19 km/u
  • 29 km/u
  • 37 km/u
  • 19 km/u
  • 29 km/u
  • 37 km/u
Laadpunt (optionele 11 kW boordlader)
  • Stopcontact (2.3 kW)
  • 1-fase 16A (3.7 kW)
  • 1-fase 25A (5.8 kW)
  • 1-fase 32A (7.4 kW)
  • 3-fase 16A (11 kW)
  • 3-fase 25A (17 kW)
  • 3-fase 32A (22 kW)
Maximaal
  • 230V / 1x10A
  • 230V / 1x16A
  • 230V / 1x25A
  • 230V / 1x32A
  • 400V / 3x16A
  • 400V / 3x16A
  • 400V / 3x16A
Vermogen
  • 2,3 kW
  • 3,7 kW
  • 5,8 kW
  • 7,4 kW
  • 11 kW
  • 11 kW †
  • 11 kW †
Tijd
  • 14u0m
  • 8u45m
  • 5u45m
  • 4u30m
  • 3u0m
  • 3u0m
  • 3u0m
Snelheid
  • 12 km/u
  • 19 km/u
  • 29 km/u
  • 37 km/u
  • 55 km/u
  • 55 km/u
  • 55 km/u
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Laadpunt
  • Thuis Laden (gemiddeld)
  • Publiek Laden (laag)
  • Publiek Laden (gemiddeld)
  • Publiek Laden (hoog)
1 kWh
  • €0,38
  • €0,20
  • €0,35
  • €0,45
100km
  • €6,27
  • €3,30
  • €5,78
  • €7,43
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl.
Snelladen van BMW i3 94 Ah
Bekijk de laadcurve voor snelladen
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Laadpunt
  • CCS (50 kW DC)
Maximaal
  • 49 kW †
Gemiddeld
  • 46 kW †
Tijd
  • 26 min
Snelheid
  • 260 km/u
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen?
Laadpunt
  • Snelladen (laag)
  • Snelladen (gemiddeld)
  • Snelladen (hoog)
1 kWh
  • €0,49
  • €0,70
  • €0,85
100km
  • €8,09
  • €11,55
  • €14,03
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl.

Meer informatie over dit voertuig

Zet de eerste stap naar
meer kennis over elektrisch vervoer
Het EV Kenniscentrum is dé plek waar EV Experts samenwerken om
hun kennis en inspiratie met jou te delen. Kennisbank
Onze partners
Copyrights © 2022 All Rights Reserved