Een E-REV is een elektrische auto met een aggegraat aan boord.
Net als een plug-in hybride heeft ook een elektrische auto met range-extender zowel één of meerdere elektromotoren én een verbrandingsmotor. Groot verschil is dat de verbrandingsmotor geen mechanische verbinding heeft met de wielen. De auto wordt dus altijd met de elektromotor aangedreven. De verbrandingsmotor is aangesloten op een grote dynamo en is daarmee gedegradeerd tot aggegraat. Is de accu bijna leeg, dan slaat het aggegraat aan om elektriciteit op te wekken. Eigenlijk heb je dus altijd een kleine elektriciteitscentrale op brandstof bij je. Auto's met range extender zijn dun gezaaid. Voorheen was er van de BMW i3 een versie met range extender, en nu is er de Karma GS-6. Deze auto kenden we tot enkele jaren terug als de Fisker Karma.
De voor- en nadelen op een rijtje:
+ Volledig elektrisch te gebruiken, met range extender als backup
+ Ook op te laden bij laadpunten
+ Zuinig door efficiënt gebruik van verbrandingsmotor
- Door middelgrote accu én verbrandingsmotor relatief duur
- De Range extender kost aanzienlijk wat ruimte in de auto
- Nog altijd millieubelastender dan een volledig elektrische auto