Mazda MX-30

  • Beschikbaarheid Archief
  • Te bestellen sinds 09-2020
  • Te bestellen tot 06-2022
Toevoegen aan vergelijken
Data is powered by
Prijs vanaf €33.140,- euro
Accu bruikbaar 30kWh
Actieradius 170 km *
Verbruik 176 Wh/km *
Praktische Actieradius en Verbruik

Zomer

Stad 255 km * / 118 Wh/km *
Snelweg 155 km * / 194 Wh/km *
Gecombineerd 195 km * / 154 Wh/km *
Indicatie van de werkelijke actieradius. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.

Winter

Stad 170 km * / 176 Wh/km *
Snelweg 120 km * / 250 Wh/km *
Gecombineerd 145 km * / 207 Wh/km *
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u 9,7 sec
Topsnelheid 140 km/u
Actieradius * 170 km
Totaal Vermogen 105 kW (143 pk)
Totaal Koppel 265 Nm
Aandrijving Voor

Accu

Accu / Tractiebatterij
  • Capaciteit 35,5 kWh
  • Batterij Type Lithium-ion
  • Pack Samenstelling Geen data
  • Kathodemateriaal Geen data
  • Capaciteit Bruikbaar 30 kWh

Laadcurve

Mazda MX-30  laadcurven


Opladen

Thuis / Bestemming
  • Laadaansluiting Type 2
  • Locatie Laadpoort Rechterzijde - Achter
  • Laadvermogen 6,6 kW AC
  • Laadtijd6 uur en -30 minuten
  • Laadsnelheid31 km/u
Snelladen
  • Snellaadaansluiting CCS
  • Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Achter
  • Snellaadvermogen (max) 37 kW DC
  • Snellaadtijd (44->348 km) 39 min
  • Snellaadsnelheid 180 km/u


Bidirectioneel Laden (V2X)

Vehicle-to-Load (V2L)
  • V2L Ondersteuning Geen data
  • Locatie Laadpoort Geen data
 
  • Aansluitingen Exterieur Geen data
  • Aansluitingen Interieur Geen data
Vehicle-to-Home (V2H)
  • V2H Ondersteuning AC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
 
  • V2H Ondersteuning DC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
Vehicle-to-Grid (V2G)
  • V2H Ondersteuning AC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
 
  • V2H Ondersteuning DC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
Afmeting en Gewicht
Lengte 4395 mm
Breedte 1795 mm
Breedte met spiegels 2035 mm
Hoogte 1555 mm
Wielbasis 2655 mm
Massa Rijklaar 1720 kg
Toegestane Max. Massa 2119 kg
Laadvermogen Maximaal 499 kg
Bagageruimte 366 L
Bagageruimte Max 1171 L
Bagageruimte Voor Geen data
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Nee
Trekgewicht Ongeremd Geen data
Trekgewicht Geremd Geen data
Kogeldruk Maximaal Geen data
Overige
Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel 11,4 m
Platform Geen data
Carrosserie SUV
Segment C - Lage Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Nee

* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Opladen van Mazda MX-30
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Laadpunt
  • Stopcontact (2.3 kW)
  • 1-fase 16A (3.7 kW)
  • 1-fase 25A (5.8 kW)
  • 1-fase 32A (7.4 kW)
  • 3-fase 16A (11 kW)
  • 3-fase 25A (17 kW)
  • 3-fase 32A (22 kW)
Maximaal
  • 230V / 1x10A
  • 230V / 1x16A
  • 230V / 1x25A
  • 230V / 1x29A
  • 230V / 1x16A
  • 230V / 1x25A
  • 230V / 1x29A
Vermogen
  • 2,3 kW
  • 3,7 kW
  • 5,8 kW
  • 6,6 kW †
  • 3,7 kW †
  • 5,8 kW †
  • 6,6 kW †
Tijd
  • 15u30m
  • 9u45m
  • 6u15m
  • 5u30m
  • 9u45m
  • 6u15m
  • 5u30m
Snelheid
  • 11 km/u
  • 17 km/u
  • 27 km/u
  • 31 km/u
  • 17 km/u
  • 27 km/u
  • 31 km/u
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Laadpunt
  • Thuis Laden (gemiddeld)
  • Publiek Laden (laag)
  • Publiek Laden (gemiddeld)
  • Publiek Laden (hoog)
1 kWh
  • €0,38
  • €0,20
  • €0,35
  • €0,45
100km
  • €6,69
  • €3,52
  • €6,16
  • €7,92
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl.
Snelladen van Mazda MX-30
Bekijk de laadcurve voor snelladen
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Laadpunt
  • CCS (50 kW DC)
Maximaal
  • 37 kW †
Gemiddeld
  • 34 kW †
Tijd
  • 39 min
Snelheid
  • 180 km/u
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen?
Laadpunt
  • Snelladen (laag)
  • Snelladen (gemiddeld)
  • Snelladen (hoog)
1 kWh
  • €0,49
  • €0,70
  • €0,85
100km
  • €8,62
  • €12,32
  • €14,96
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl.

Meer informatie over dit voertuig

Zet de eerste stap naar
meer kennis over elektrisch vervoer
Het EV Kenniscentrum is dé plek waar EV Experts samenwerken om
hun kennis en inspiratie met jou te delen. Kennisbank
Onze partners
Copyrights © 2022 All Rights Reserved