Audi S6 Sportback e-tron

  • Beschikbaarheid In produktie
  • Te bestellen sinds 09-2024
Toevoegen aan vergelijken
Data is powered by
Prijs vanaf €99.990,- euro
Accu bruikbaar 94,9kWh
Actieradius 550 km *
Verbruik 173 Wh/km *
Praktische Actieradius en Verbruik

Zomer

Stad 780 km * / 122 Wh/km *
Snelweg 520 km * / 183 Wh/km *
Gecombineerd 630 km * / 151 Wh/km *
Indicatie van de werkelijke actieradius. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.

Winter

Stad 520 km * / 183 Wh/km *
Snelweg 400 km * / 237 Wh/km *
Gecombineerd 460 km * / 206 Wh/km *
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u 3,9 sec
Topsnelheid 240 km/u
Actieradius * 550 km
Totaal Vermogen 405 kW (551 pk)
Totaal Koppel 855 Nm
Aandrijving AWD

Accu

Accu / Tractiebatterij
  • Capaciteit 100 kWh
  • Batterij Type Lithium-ion
  • Pack Samenstelling 180s1p
  • Kathodemateriaal NCM811
  • Capaciteit Bruikbaar 94,9 kWh


Opladen

Thuis / Bestemming
  • Laadaansluiting Type 2
  • Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
  • Laadvermogen 11 kW AC
  • Laadtijd10 uur en 15 minuten
  • Laadsnelheid54 km/u
Snelladen
  • Snellaadaansluiting CCS
  • Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
  • Snellaadvermogen (max) 270 kW DC
  • Snellaadtijd (44->348 km) 21 min
  • Snellaadsnelheid 1100 km/u


Bidirectioneel Laden (V2X)

Vehicle-to-Load (V2L)
  • V2L Ondersteuning Geen data
  • Locatie Laadpoort Geen data
 
  • Aansluitingen Exterieur Geen data
  • Aansluitingen Interieur Geen data
Vehicle-to-Home (V2H)
  • V2H Ondersteuning AC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
 
  • V2H Ondersteuning DC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
Vehicle-to-Grid (V2G)
  • V2H Ondersteuning AC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
 
  • V2H Ondersteuning DC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
Afmeting en Gewicht
Lengte 4928 mm
Breedte 1923 mm
Breedte met spiegels 2137 mm
Hoogte 1465 mm
Wielbasis 2950 mm
Massa Rijklaar 2400 kg
Toegestane Max. Massa 2870 kg
Laadvermogen Maximaal 570 kg
Bagageruimte 502 L
Bagageruimte Max 1330 L
Bagageruimte Voor 27 L
Daklast Maximaal 100 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 2100 kg
Kogeldruk Maximaal 100 kg
Overige
Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Geen data, Geen data
Draaicirkel 12,3 m
Platform VW PPE
Carrosserie Liftback Sedan
Segment E - Hoge Middenklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Ja

* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Opladen van Audi S6 Sportback e-tron
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Laadpunt
  • Stopcontact (2.3 kW)
  • 1-fase 16A (3.7 kW)
  • 1-fase 25A (5.8 kW)
  • 1-fase 32A (7.4 kW)
  • 3-fase 16A (11 kW)
  • 3-fase 25A (17 kW)
  • 3-fase 32A (22 kW)
Maximaal
  • 230V / 1x10A
  • 230V / 1x16A
  • 230V / 1x25A
  • 230V / 1x32A
  • 400V / 3x16A
  • 400V / 3x16A
  • 400V / 3x16A
Vermogen
  • 2,3 kW
  • 3,7 kW
  • 5,8 kW
  • 7,4 kW
  • 11 kW
  • 11 kW †
  • 11 kW †
Tijd
  • 48u45m
  • 30u15m
  • 19u15m
  • 15u15m
  • 10u15m
  • 10u15m
  • 10u15m
Snelheid
  • 11 km/u
  • 18 km/u
  • 29 km/u
  • 36 km/u
  • 54 km/u
  • 54 km/u
  • 54 km/u
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Laadpunt
  • Thuis Laden (gemiddeld)
  • Publiek Laden (laag)
  • Publiek Laden (gemiddeld)
  • Publiek Laden (hoog)
1 kWh
  • €0,38
  • €0,20
  • €0,35
  • €0,45
100km
  • €6,57
  • €3,46
  • €6,06
  • €7,79
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl.
Snelladen van Audi S6 Sportback e-tron
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Laadpunt
  • CCS (50 kW DC)
  • CCS (100 kW DC)
  • CCS (150 kW DC)
  • CCS (175 kW DC)
  • CCS (350 kW DC)
Maximaal
  • 50 kW
  • 100 kW
  • 150 kW
  • 175 kW
  • 270 kW †
Gemiddeld
  • 50 kW
  • 95 kW †
  • 125 kW †
  • 145 kW †
  • 200 kW †
Tijd
  • 84 min
  • 44 min
  • 34 min
  • 29 min
  • 21 min
Snelheid
  • 270 km/u
  • 520 km/u
  • 670 km/u
  • 790 km/u
  • 1100 km/u
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen?
Laadpunt
  • Snelladen (laag)
  • Snelladen (gemiddeld)
  • Snelladen (hoog)
1 kWh
  • €0,49
  • €0,70
  • €0,85
100km
  • €8,48
  • €12,11
  • €14,71
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl.

Meer informatie over dit voertuig

Zet de eerste stap naar
meer kennis over elektrisch vervoer
Het EV Kenniscentrum is dé plek waar EV Experts samenwerken om
hun kennis en inspiratie met jou te delen. Kennisbank
Onze partners
Copyrights © 2022 All Rights Reserved