Audi Q6 e-tron performance

  • Beschikbaarheid In produktie
  • Te bestellen sinds 05-2024
Toevoegen aan vergelijken
Data is powered by
Prijs vanaf €71.950,- euro
Accu bruikbaar 94,9kWh
Actieradius 490 km *
Verbruik 194 Wh/km *
Praktische Actieradius en Verbruik

Zomer

Stad 710 km * / 134 Wh/km *
Snelweg 445 km * / 213 Wh/km *
Gecombineerd 555 km * / 171 Wh/km *
Indicatie van de werkelijke actieradius. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.

Winter

Stad 485 km * / 196 Wh/km *
Snelweg 350 km * / 271 Wh/km *
Gecombineerd 415 km * / 229 Wh/km *
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u 6,6 sec
Topsnelheid 210 km/u
Actieradius * 490 km
Totaal Vermogen 240 kW (326 pk)
Totaal Koppel 485 Nm
Aandrijving Achter

Accu

Accu / Tractiebatterij
  • Capaciteit 100 kWh
  • Batterij Type Lithium-ion
  • Pack Samenstelling 180s1p
  • Kathodemateriaal NCM811
  • Capaciteit Bruikbaar 94,9 kWh


Opladen

Thuis / Bestemming
  • Laadaansluiting Type 2
  • Locatie Laadpoort Linkerzijde - Achter
  • Laadvermogen 11 kW AC
  • Laadtijd10 uur en 15 minuten
  • Laadsnelheid48 km/u
Snelladen
  • Snellaadaansluiting CCS
  • Locatie Snellaadpoort Linkerzijde - Achter
  • Snellaadvermogen (max) 260 kW DC
  • Snellaadtijd (44->348 km) 22 min
  • Snellaadsnelheid 930 km/u


Bidirectioneel Laden (V2X)

Vehicle-to-Load (V2L)
  • V2L Ondersteuning Geen data
  • Locatie Laadpoort Geen data
 
  • Aansluitingen Exterieur Geen data
  • Aansluitingen Interieur Geen data
Vehicle-to-Home (V2H)
  • V2H Ondersteuning AC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
 
  • V2H Ondersteuning DC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
Vehicle-to-Grid (V2G)
  • V2H Ondersteuning AC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
 
  • V2H Ondersteuning DC Geen data
  • Max. Vermogen Geen data
Afmeting en Gewicht
Lengte 4771 mm
Breedte 1939 mm
Breedte met spiegels 2193 mm
Hoogte 1685 mm
Wielbasis 2889 mm
Massa Rijklaar 2275 kg
Toegestane Max. Massa 2815 kg
Laadvermogen Maximaal 640 kg
Bagageruimte 526 L
Bagageruimte Max 1517 L
Bagageruimte Voor 64 L
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Ja
Trekgewicht Ongeremd 750 kg
Trekgewicht Geremd 2000 kg
Kogeldruk Maximaal 100 kg
Overige
Zitplaatsen 5 personen
Isofix Voorbereid Ja, 3 plaatsen
Draaicirkel 12,1 m
Platform VW PPE
Carrosserie SUV
Segment D - Middenklasse
Dakrails Ja
EV Specifiek Platform Ja

* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Opladen van Audi Q6 e-tron performance
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Laadpunt
  • Stopcontact (2.3 kW)
  • 1-fase 16A (3.7 kW)
  • 1-fase 25A (5.8 kW)
  • 1-fase 32A (7.4 kW)
  • 3-fase 16A (11 kW)
  • 3-fase 25A (17 kW)
  • 3-fase 32A (22 kW)
Maximaal
  • 230V / 1x10A
  • 230V / 1x16A
  • 230V / 1x25A
  • 230V / 1x32A
  • 400V / 3x16A
  • 400V / 3x16A
  • 400V / 3x16A
Vermogen
  • 2,3 kW
  • 3,7 kW
  • 5,8 kW
  • 7,4 kW
  • 11 kW
  • 11 kW †
  • 11 kW †
Tijd
  • 48u45m
  • 30u15m
  • 19u15m
  • 15u15m
  • 10u15m
  • 10u15m
  • 10u15m
Snelheid
  • 10 km/u
  • 16 km/u
  • 25 km/u
  • 32 km/u
  • 48 km/u
  • 48 km/u
  • 48 km/u
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Laadpunt
  • Thuis Laden (gemiddeld)
  • Publiek Laden (laag)
  • Publiek Laden (gemiddeld)
  • Publiek Laden (hoog)
1 kWh
  • €0,38
  • €0,20
  • €0,35
  • €0,45
100km
  • €7,37
  • €3,88
  • €6,79
  • €8,73
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl.
Snelladen van Audi Q6 e-tron performance
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Laadpunt
  • CCS (50 kW DC)
  • CCS (100 kW DC)
  • CCS (150 kW DC)
  • CCS (175 kW DC)
  • CCS (350 kW DC)
Maximaal
  • 50 kW
  • 100 kW
  • 150 kW
  • 175 kW
  • 260 kW †
Gemiddeld
  • 50 kW
  • 90 kW †
  • 125 kW †
  • 140 kW †
  • 190 kW †
Tijd
  • 84 min
  • 47 min
  • 34 min
  • 30 min
  • 22 min
Snelheid
  • 240 km/u
  • 430 km/u
  • 600 km/u
  • 680 km/u
  • 930 km/u
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen?
Laadpunt
  • Snelladen (laag)
  • Snelladen (gemiddeld)
  • Snelladen (hoog)
1 kWh
  • €0,49
  • €0,70
  • €0,85
100km
  • €9,51
  • €13,58
  • €16,49
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl.

Meer informatie over dit voertuig

Zet de eerste stap naar
meer kennis over elektrisch vervoer
Het EV Kenniscentrum is dé plek waar EV Experts samenwerken om
hun kennis en inspiratie met jou te delen. Kennisbank
Onze partners
Copyrights © 2022 All Rights Reserved