Audi e-tron GT S

  • Beschikbaarheid In produktie
  • Te bestellen sinds 07-2024
Toevoegen aan vergelijken
Data is powered by
Prijs vanaf €129.990,- euro
Accu bruikbaar 97kWh
Actieradius 540 km *
Verbruik 180 Wh/km *
Praktische Actieradius en Verbruik

Zomer

Stad 760 km * / 128 Wh/km *
Snelweg 510 km * / 190 Wh/km *
Gecombineerd 620 km * / 156 Wh/km *
Indicatie van de werkelijke actieradius. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.

Winter

Stad 515 km * / 188 Wh/km *
Snelweg 395 km * / 246 Wh/km *
Gecombineerd 455 km * / 213 Wh/km *
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.
Prestaties
Acceleratie 0 - 100 km/u 3,4 sec
Topsnelheid 245 km/u
Actieradius * 540 km
Totaal Vermogen 500 kW (680 pk)
Totaal Koppel 740 Nm
Aandrijving AWD

Accu

Accu / Tractiebatterij
  • Capaciteit 105 kWh
  • Batterij Type Lithium-ion
  • Pack Samenstelling 198s2p
  • Kathodemateriaal NCM811
  • Capaciteit Bruikbaar 97 kWh


Opladen

Thuis / Bestemming
  • Laadaansluiting Type 2
  • Locatie Laadpoort Rechterzijde - Voor
  • Laadvermogen 22 kW AC
  • Laadtijd5 uur en 15 minuten
  • Laadsnelheid100 km/u
Snelladen
  • Snellaadaansluiting CCS
  • Locatie Snellaadpoort Rechterzijde - Voor
  • Snellaadvermogen (max) 322 kW DC
  • Snellaadtijd (44->348 km) 15 min
  • Snellaadsnelheid 1510 km/u


Bidirectioneel Laden (V2X)

Vehicle-to-Load (V2L)
  • V2L Ondersteuning False
  • Locatie Laadpoort Geen data
 
  • Aansluitingen Exterieur Geen data
  • Aansluitingen Interieur Geen data
Vehicle-to-Home (V2H)
  • V2H Ondersteuning AC False
  • Max. Vermogen Geen data
 
  • V2H Ondersteuning DC False
  • Max. Vermogen Geen data
Vehicle-to-Grid (V2G)
  • V2H Ondersteuning AC False
  • Max. Vermogen Geen data
 
  • V2H Ondersteuning DC False
  • Max. Vermogen Geen data
Afmeting en Gewicht
Lengte 5004 mm
Breedte 1964 mm
Breedte met spiegels 2158 mm
Hoogte 1394 mm
Wielbasis 2900 mm
Massa Rijklaar 2385 kg
Toegestane Max. Massa 2840 kg
Laadvermogen Maximaal 555 kg
Bagageruimte 405 L
Bagageruimte Max 405 L
Bagageruimte Voor 77 L
Daklast Maximaal 75 kg
Trekhaak Mogelijk Nee
Trekgewicht Ongeremd Geen data
Trekgewicht Geremd Geen data
Kogeldruk Maximaal Geen data
Overige
Zitplaatsen 4 personen
Isofix Voorbereid Ja, 2 plaatsen
Draaicirkel Geen data
Platform VW J1
Carrosserie Sedan
Segment F - Lage Luxeklasse
Dakrails Nee
EV Specifiek Platform Ja

* = data is geschat. Praktijkwaardes kunnen sterk afwijken. Aan deze informatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Opladen van Audi e-tron GT S
Opladen kan thuis via het stopcontact of eigen oplaadpaal, publiek laden gaat altijd via een oplaadpaal. Hoe snel de auto oplaadt hangt af van de oplaadpaal die gebruikt wordt en wat het maximale laadvermogen van de auto is. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het opladen. Per mogelijkheid staat vermeld hoe snel de accu van leeg naar vol geladen kan worden.
Laadpunt
  • Stopcontact (2.3 kW)
  • 1-fase 16A (3.7 kW)
  • 1-fase 25A (5.8 kW)
  • 1-fase 32A (7.4 kW)
  • 3-fase 16A (11 kW)
  • 3-fase 25A (17 kW)
  • 3-fase 32A (22 kW)
Maximaal
  • 230V / 1x10A
  • 230V / 1x16A
  • 230V / 1x25A
  • 230V / 1x32A
  • 400V / 3x16A
  • 400V / 3x25A
  • 400V / 3x32A
Vermogen
  • 2,3 kW
  • 3,7 kW
  • 5,8 kW
  • 7,4 kW
  • 11 kW
  • 17 kW
  • 22 kW
Tijd
  • 49u45m
  • 31u0m
  • 19u45m
  • 15u30m
  • 10u30m
  • 6u45m
  • 5u15m
Snelheid
  • 11 km/u
  • 17 km/u
  • 27 km/u
  • 35 km/u
  • 51 km/u
  • 80 km/u
  • 100 km/u
† = Laadvermogen beperkt door lader in voertuig.

Wat kost het opladen?
Laadpunt
  • Thuis Laden (gemiddeld)
  • Publiek Laden (laag)
  • Publiek Laden (gemiddeld)
  • Publiek Laden (hoog)
1 kWh
  • €0,38
  • €0,20
  • €0,35
  • €0,45
100km
  • €6,84
  • €3,60
  • €6,30
  • €8,10
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl.
Snelladen van Audi e-tron GT S
Snelladen is vooral bedoeld om onderweg in korte tijd veel actieradius toe te voegen. Over het algemeen geldt dat naarmate de batterij verder opgeladen wordt, de laadsnelheid afneemt. Met name boven 80% lading neemt de laadsnelheid fors af. Een snellaadsessie betreft dus bijna nooit een leeg-vol lading. Hoe snel de auto oplaadt, hangt af van het snellaadpunt dat gebruikt wordt en welk laadvermogen de auto aan kan. In onderstaande tabel staan alle mogelijkheiden voor het snelladen.

  • Maximaal: het piekvermogen geleverd door de snellader
  • Gemiddeld: het gemiddelde laadvermogen geleverd door de snellader over een sessie van 10% tot 80%
  • Tijd: de tijd benodigd om van 10% tot 80% op te laden
  • Snelheid: de gemiddelde snelheid waarmee van 10% tot 80% geladen wordt
Laadpunt
  • CCS (50 kW DC)
  • CCS (100 kW DC)
  • CCS (150 kW DC)
  • CCS (175 kW DC)
  • CCS (350 kW DC)
Maximaal
  • 50 kW
  • 100 kW
  • 150 kW
  • 175 kW
  • 322 kW †
Gemiddeld
  • 50 kW
  • 100 kW
  • 140 kW †
  • 160 kW †
  • 281 kW †
Tijd
  • 86 min
  • 43 min
  • 31 min
  • 27 min
  • 15 min
Snelheid
  • 260 km/u
  • 520 km/u
  • 730 km/u
  • 840 km/u
  • 1510 km/u
† = Snellaadvermogen beperkt door het voertuig.
Autocharge: automatisch starten van een laadsessie bij ondersteunde CCS laadpunten.
De daadwerkelijke laadsnelheid kan door o.a. buitentemperatuur, staat van de accu en rijstijl afwijken van de getoonde gegevens.
Wat kost het snelladen?
Laadpunt
  • Snelladen (laag)
  • Snelladen (gemiddeld)
  • Snelladen (hoog)
1 kWh
  • €0,49
  • €0,70
  • €0,85
100km
  • €8,82
  • €12,60
  • €15,30
Indicatie van kosten incl. BTW, de daadwerkelijke prijzen voor thuis laden zijn afhankelijk van het energiecontract. De daadwerkelijke prijzen voor het publiek laden zijn afhankelijk van de gebruikte laadpas en laadpaal. In samenwerking met laadpastop10.nl.

Meer informatie over dit voertuig

Zet de eerste stap naar
meer kennis over elektrisch vervoer
Het EV Kenniscentrum is dé plek waar EV Experts samenwerken om
hun kennis en inspiratie met jou te delen. Kennisbank
Onze partners
Copyrights © 2022 All Rights Reserved